RASH

Larvik, Vestfold, Norway
To trøtte høns på tur. Argentina.Uruguay.Brasil.Peru.CostaRica.Guatemala.DenDomenikanskeRepublikk.Miami.California.NewYork. The Rashtour begins at january 2nd.

lørdag 24. april 2010

Mer fra Mexico!

Vi var i Nicaragua, ute paa en oy i lake nicaragua som heter Omatepe. Der motte vi fire britiske gutter som vi var sammen med i 24 timer. Vi fant ut at vi maatte dra tidligere enn vi maatte, for baaten var gikk tidligere enn forventet. Vi dro tilbake til Granada, ankom tidlig paa morgen og fant ut at vi bare skulle dra videre. Da dro vi til en liten havneby utenfor Leon.. Det var et lite hotell drevet av en fransk familie, saa vi fikk spist crepe med nutella. Nammenam. Vi sto opp klokken 5 for aa ta buss opp til Honduras, litt av en opplevelse. Foerste bussen vi kom paa var full av lokale.. Det var en dame med en hane i en pose som hun veivet rundt med.. Det var mange skolebarn der og tonner med fisk bakerst i bussen. Det var ikke plass til oss sittende, saa det ble en 45 min busstur staaende.. deilig. Tok ett par andre busser ogsaa, og da vi skulle krysse grensen til Honduras ble det med en trehjulsykkel.. Ganske late, det var en mann som syklet med oss foran og bagen paa en planke under... (det var tross alt 1 km med en tung tung sekk).. Vi kom oss opp til midten av honduras ca, og plutselig paa en bussholdeplass saa moter vi paa de 4 britene igjen, helt uventet.. men veldig goy.
Det endte derfor med at vi ble med dem ut paa Roatan istedenfor aa dra til Utila.
Vi gikk litt rundt for aa leite etter ett sted aa bo, og ett sted det var billig aa ta dykkerlappen. Vi endte opp med Coconut tree divers, og vi har ikke angret ett sekund. Vi ble tatt imot med kjaerlighet. hihi.. Anniken tok Advanced der og Rine tok Open Water.. pluss ett nattdykk. Dagen foer vi dro ble vi med paa "pool"party med dykkeskolen.. Vi ble kjort til en strand hvor vi fikk gratis drikke og gratis mat (saa mye scampi du ville ha og saa mye kjott du ville ha...pluss salat osv..) eneste vi maatte betale var 40 NOK donering til en skole i distriktet. Senere dro vi paa "Sundowners" og festet videre! Vi hadde en helt utrolig dag og vi vil tilbake!
Saa var det klart for en baat, mange taxier og 8 forskjellige busser fordelt paa 36 timer......
Etter aa ha ankommet Tulum tok vi oss ett velfortjent bad i karibien, -ah, det var deilig! Deretter en kjempedeilig dusj og fikk paa oss noen reine klaer.
Tok oss en ol foer vi gikk paa en lokal restaurant, hvor vi bestilte masse, masse sjomat. Det aller beste var scampi delt i to, marinert i hvitloek og lime og grillet paa hoy varme! Utrolig godt!
Det ble tidlig kvelden den dagen, for vi visste at vi skulle videre til Cancun dagen etter.. Vi ankom Cancun og gikk rett paa shopping for aa oppdatere garderoben litt.. Duncan likte visst ogsaa shopping saa det passet oss perfekt.. I dag skal vi prove aa se om det er noe uteliv her i Cancun, selvom springbreak er over. takk for oss.
Bilder kommer senere... :)