RASH

Larvik, Vestfold, Norway
To trøtte høns på tur. Argentina.Uruguay.Brasil.Peru.CostaRica.Guatemala.DenDomenikanskeRepublikk.Miami.California.NewYork. The Rashtour begins at january 2nd.

tirsdag 18. mai 2010

en liten hilsen fra dominikanske republikk..

Hola!

Haaper alle hadde en fin 17.mai, det hadde ihvertfall vi! Den ble feiret i Sosua paa den Dominikanske republikk paa en restaurant langs stranda med en gjeng nordmenn.. (eieren er forovrig ogsaa norsk).. Vi ble servert spekeskinke og melon, potetsalat, polse og loff.. snadder!!

Etter Guatemala floy vi opp til Miami og hadde to netter der.. Vi bodde paa Jazz hostel, naerme stranda.. Vi brukte dagene til aa sole oss, kikke litt og kjopte sim kort til mobilen! Vi fikk oss noen nye venner, det er alltid en herlig mix med mennesker paa alle stedene vi drar til!

Og den 10/05/10 floy vi til den dominikanske republikk! Med litt vel mye bagasje ankom vi Puerto Plata, og leide en bil!!! Saa vi cruiser rundt i en rod honda paa de flotte veiene her paa DR. Vi startet reisa nedover mot Samana, og endte opp paa feil sted, en by litt inn i landet. Vi parkerte litt utafor byen, dekte til vinduene og slo ned setene. Her skulle vi sove! Litt skummelt var det, for hvem som helst kunne jo komme og banke paa ruta, men vi overlevde hele natta (med to tilfeller hvor alarmen gikk).. Vi kjorte videre til Las Galeras, og en strand som heter Playa Rincon.. Vi fant paradis!
Veien ned var mildt sagt et helvette, men vi kom fram til krystallklart vann, palmer og sol!
Etter noen timer paa stranda, saa vi noen morke skyer lenger borte, og bestemte oss for aa dra videre, vi kunne ikke risikere aa maatte kjore paa de flotte veiene i regnvaer!
Vi kjorte da til Las Terrenas og tilbringte noen timer der, for vi kjorte ut av byen og fant et sted aa parkerte for natta.. Etter noen timer banket det paa bilen og vi skvatt til! Vi tittet forsiktig ut av "gardinene" vaare og saa politiet med pistoler paa utsida. Det forste de saa naar vi aapnet vinduet var "aah, gringos" som betyr utlendinger.. Etter mye kommunikasjonsproblemer viste det seg at vi stod parkert paa et utrygt sted, saa vi fikk politi eskorte til en bensinstasjon hvor vi kunne staa trygt og godt resten av natta.. Men klokka 7 paa morran banket det paa igjen og politiet saa vi maatte kjore videre.. Vi kjorte litt ut av byen og parkerte paa en liten slette langs veien.. Der sov vi noen timer og kjorte til Sosua.. Vi dro innom restauranten til Tom Nilsen, en nordmann som har bosatt seg her i DR. Vi spiste et herlig karbonadesmorbrod (som vi har gjort et par ganger til) for vi kjorte videre.. Vi endte opp i Jarabacoa, en by oppi fjellene.. Vi meldte oss paa white water rafting, og dagen etter motte vi opp i bikini, kjopte vannsko (anniken med sine smaa bein maatte kjope noen mindre lekre) og tok paa oss vaatdrakt og utstyr.. Vi kjorte opp til elva, satte oss i gummibaaten og padla nedover.. De forste 5 min ovde vi paa alle kommandoene vi fikk av "sjefen" paa skuta. Vi blei proffe raftere, og likte spesielt godt naar han saa "down ladies" og vi smatt ned i baaten mens de andre satt paa kantene og padla.. Men naar vi kom til Mike Tyson Jr 1, saa ble det for mye for anniken.. Hun slapp taket i tauet, floy bakover i baaten og hilse paa kneet til medic fyren ombord.. Etter hun kom seg paa plass foran i baaten utforte vi resten av loypa uten problemer og hilste t.o.m paa en liten stein naar vi laa og plaska i vannet!

Etter raftinga spiste vi lunsj og seinere laa vi oss til aa sove paa parkeringa til en restaurant.. Etter 2-3 timer banket det paa ruta og vi tittet ut, jammen stod det ikke en gjeng lokale mannfolk og lurte paa hva vi dreiv med.. Han ene hadde t.o.m tatt med seg mottorsaga (laa en haug med mottorsag bak bilen paa parkeringa).. Vi ble en smule redde og freste avgaarde i full fart. Men det tok ikke lang tid for en liten kakkerlakk bestemte seg for aa hilse paa Rine og vi stoppet bilen for aa finne det lille krypet.. mens vi stod stille kom ei (dopa) jente og ville inn i bilen, toffe som vi ikke er freste vi avgaarde igjen.. til slutt parkerte vi foran et nonnekloster og hadde en fredelig og litt kalt natt der.. Dagen etter dro vi til Santo Domingo, hovedstaden.. Vi fant Ikea og spite rekesmorbrod og laks! Brukte en liten sum penger paa godteri og knekkebrod, men blide og fornoyde var vi :)
Vi kjorte videre inn i byen og tok til slutt inn paa et litt spesielt hotell, Cabanas turistico heter denne typen hotell.. Det fokuserer hovedsaklig paa sex, men det var det billigste alternativet vi visste om saa seint paa kvelden.. Vi kjorte inn i bygningen og inn i en garasje.. Vi gikk opp en trapp og inn paa det lekre rommet vaart! Hele rommet var fullt av speil, og etter noen minutter ringte tlf.. Vi saa vi skulle ha rommet for 10 timer, og betalte gjennom en liten luke..( hele konseptet er at man skal ikke bli sett.. advokater, leger osv bruker disse hotellene og tar med seg horer som de skjuler i bagasjerommet..)
Vi mottok en liten pakke som bestod av dorull, haandklaer, saape, intimvask for damer, to drops og to kondomer.. Ble mye latter paa rommet, og vi sov sott mens vi horte paa naborommene kose seg.....

Dagen etter brukte vi 105414854 timer paa aa kjore ut av hovedstaden.. Vi bestemte oss for aa dra tilbake til Jarabacoa, var mye mer aa gjore der.. Vi hadde 3 netter der, og dro til fossefall etter fossefall, spiste og slova.. Den 16.mai var det valg, saa dagene for var det mye rop og styr i gatene.. 17.mai kjorte vi til Sosua og feiret 17.mai der..

Vi hadde tenkt aa ha de siste nettene i bilen, men igaar natt var det saa varmt og litt skummelt, saa vi tok inn paa hotell og har tenkt aa bli der de to siste nettene vi har igjen her i DR..

20/05/10 flyr vi tilbake til Miami, og skal ha 10 dager der, for vi flyr til California.. Der skal vi ha 15 dager, saa retter vi snuta mot New York.. Fem dager der, saa er det "heimatt"..

Litt over 1 maaned igjen med reising.. Skal bli deilig aa komme hjem, savner en ren seng, dusj og norsk mat, men det er utrolig deilig aa reise !

Ny update kommer naar vi har gjort noe mer festlig!